Technologia Schindler PORT zrewolucjonizowała dziedzinę optymalizacji przepływu ruchu przez budynek, oferując jednocześnie spersonalizowaną obsługę i kontrolę dostępu.
Perfekcja to duże wyzwanie w nowoczesnym obiekcie, gdzie każda podróż może wymagać skorzystania z jednego lub kilku środków transportu pionowego, uzyskania dostępu do zabezpieczonych obszarów, znalezienia odpowiedniego biura itd. – a wszystko po to, by znaleźć się w odpowiednim miejscu.
Dzięki wdrożeniu osobistego systemu zarządzania ruchem obsługiwanego przez technologię Schindler PORT użytkownik musi jedynie podać dane osobiste i miejsce docelowe w dowolnym terminalu Schindler PORT. Resztą zajmie się system Schindler PORT, który planuje i realizuje bezproblemowy przejazd optymalną trasą, której pokonanie zajmuje jak najmniej czasu.
Standardowe funkcje technologii Schindler PORT obejmują wiele zaawansowanych opcji, które pozwalają jeszcze lepiej dostosować system do indywidualnych potrzeb.
Technologia Schindler PORT zapewnia zupełnie nowy wymiar kontroli dostępu przy wykorzystaniu specjalnych barierek zamontowanych przy wejściu do budynku. Pozwala to zweryfikować uprawnienia każdej osoby wchodzącej do budynku, a system może wezwać windę na wybrane piętro docelowe i przekazać dalej dane tej osoby – wszystko bezpośrednio przy barierce. Ponieważ sterowanie realizuje system Schindler PORT, zapewniony jest najlepszy możliwy przejazd w aktualnych warunkach natężenia ruchu w budynku.
Każdy system Schindler PORT jest wyposażony w czytnik komunikujący się z dowolnym kompatybilnym urządzeniem wykorzystującym technologię identyfikacji za pomocą fal radiowych (RFID), niezależnie od tego, czy jest to zwykła karta lub smartfon. Rozwiązanie to można wykorzystać do zapewnienia specjalnych funkcji podczas normalnej pracy windy lub, gdy system Schindler PORT jest wbudowany w barierkę, do obsługi systemu kontroli dostępu w pełni zintegrowanego z windami.
Zasady jazdy można skonfigurować tak, aby system wykorzystywał dane statystyczne w czasie rzeczywistym do określenia najczęściej wykorzystywanych przystanków w bieżącym okresie, co pozwala odpowiednio zaplanować ruch kabiny. Klient może także wstępnie określić przystanki z największym ruchem
Gdy system Schindler PORT jest używany w połączeniu z barierką kontroli dostępu, funkcja ta zapobiega sytuacji, w której użytkownik przekazuje swą kartę z powrotem przez tę barierkę, aby ułatwić wejście innej osobie, przez unieważnienie drugiej transakcji przy tej barierce lub innych znajdujących się w pobliżu.
Ta opcjonalna funkcja ma za zadanie zniechęcić pasażerów do wchodzenia do kabiny, np. ze współpracownikiem, bez użycia swojego identyfikatora. W takim przypadku na dany identyfikator nałożone zostaną odpowiednie restrykcje działające przy jego kolejnym użyciu. Może to być ostrzeżenie wyświetlane na ekranie Schindler PORT lub nawet konieczność zresetowania identyfikatora w biurze ochrony.
W wielu wysokich budynkach należy zmaksymalizować wykorzystanie szybów poprzez zastosowanie wind z podwójną platformą. W przypadku systemów konwencjonalnych rozwiązanie to może często irytować użytkownika, ponieważ np. kabina na dolnej platformie zatrzymuje się wielokrotnie z powodu konieczności wykonania żądania na górnej platformie lub użytkownik nie wie, do której kabiny powinien wejść w holu. Technologia Schindler PORT w pełni rozwiązuje tego typu problemy. Ponieważ mamy informacje na temat wszystkich pasażerów i ich przystanków docelowych, windy z podwójną platformą nie zatrzymują się częściej niż windy z pojedynczą platformą. Dodatkowo zaawansowana sygnalizacja wyświetlana na ekranie Schindler PORT eliminuje wszelkie nieporozumienia.
Może wydawać się, że jazda wahadłowa pomiędzy dwoma przystankami to najprostsza czynność wykonywana przez windy. Brak jej optymalizacji może jednak skutkować przejazdem znacznie mniejszej liczby osób, niż wynosi teoretyczna pojemność kabiny, co z kolei skutkuje długim czasem oczekiwania. Sterowanie jazdą wahadłową w technologii Schindler PORT wykorzystuje odpowiednie narzędzia do oceny liczby pasażerów w celu skonfigurowania zaawansowanego schematu obsługi, który w każdym momencie maksymalizuje przepływ pasażerów przez system, minimalizując jednocześnie czas oczekiwania na przyjazd dźwigu.
Gdy budynek posiada tzw. „podniebne lobby”, gdzie pasażerowie są przewożeni windami z głównego holu, a następnie ponownie wsiadają do windy, aby przejechać na wyższe piętra, zawsze istnieje ryzyko zatłoczenia. Porównując liczbę osób przewożonych do podniebnego lobby z liczbą osób wysiadających z windy, system może wykryć możliwość zatłoczenia i opóźnić przejazd do momentu, gdy ruch się zmniejszy.
Ponieważ system Schindler PORT wie, kto został przewieziony na dany przystanek, może on opracować obraz rozkładu populacji na każdym piętrze. W przypadku konieczności ewakuacji system może zdecydować, które piętra mają być ewakuowane przez klatki schodowe, co pozwala uniknąć zatłoczenia, i wyświetli odpowiedni komunikat na ekranie, doradzając określonym osobom skorzystanie z tej metody. Na innych piętrach może on natomiast doradzić ewakuację za pomocą windy, a ponieważ system ten zna liczbę osób i może sprowadzić tyle kabin, aby zabrać wszystkich na dane piętro jednocześnie, zapobiegając panice.
W standardowych okolicznościach winda jest skonfigurowana z myślą o zapewnieniu idealnej obsługi swych użytkowników. Może się jednak zdarzyć, że z powodu nietypowego napływu gości lub wyłączenia z eksploatacji dużej liczby kabin (np. z powodu prac budowlanych), zapewnienie takiej obsługi nie będzie już możliwe. Przy użyciu zaawansowanych funkcji komunikacyjnych technologii Schindler PORT można poinformować pasażerów, aby zeszli jedno piętro niżej schodami i tam wsiedli kabiny, lub poinformować ich, że przejadą na jedno piętro powyżej przystanku docelowego. Dzięki temu można połączyć wymagane przystanki, co skutkuje szybszym udostępnieniem wind i znacznym zwiększeniem wydajności obsługi pasażerów.
Podczas niskiego natężenia ruchu typowy system dźwigowy stara się zminimalizować czas oczekiwania, przydzielając poszczególnym osobom pojedyncze kabiny. Ponieważ jednak winda jest wyważona przy połowie obciążenia, skutkuje to dużą liczbą przejazdów w stanie niewyważenia, co z kolei zwiększa zużycie energii. W trybie ECO przejazdy w okresach o małym natężeniu ruchu są planowane tak, aby umożliwić rozsądny, a nie minimalny czas oczekiwania. Oznacza to, że nie wszystkie windy są jednocześnie potrzebne, co zapewnia znaczące oszczędności energii, które można dodatkowo zwiększyć poprzez dostosowanie liczby pasażerów w każdej kabinie tak, aby ich łączna masa była jak najbardziej zbliżona do poziomu zrównoważonego obciążenia.
Dla klientów, którzy chcą mieć dostęp do szczegółowych informacji związanych z działaniem ich systemu, dostępny jest kompleksowy pakiet raportów.
System Schindler PORT jest szczególnie przydatny w przypadku dużych grup wind lub konfiguracji działających w linii prostej w budynkach komercyjnych o wysokim natężeniu ruchu, ponieważ może zwiększyć wydajność obsługi pasażerów nawet o 35% i o tyle samo skrócić czas przejazdu.
Poprzez odpowiednie przydzielenie pasażerów do poszczególnych przystanków system Schindler PORT zmniejsza zatłoczenie zarówno w holu, jak i w kabinie. System PORT oferuje w pełni zintegrowany system kontroli dostępu do budynku, a rozwiązanie myPORT zapewnia dostęp do sterowania dźwigiem i funkcji ochrony budynku poprzez aplikację zainstalowaną w smartfonie.
Tryb ECO technologii Schindler PORT stale monitoruje warunki ruchu i utrzymuje średni czas oczekiwania na określonym poziomie lub poniżej tego poziomu, zapewniając jednocześnie maksymalne możliwe oszczędności energii.
Technologia Schindler PORT pozwala wyeliminować wiele istniejących ograniczeń w układach wnętrz, co daje większą swobodę podczas projektowania budynków nowej generacji.
Technologia Schindler PORT oferuje różne sposoby podróżowania w budynkach bez dotykania panelu czy nawet drzwi.
Najlepszy w swej klasie system zarządzania ruchem
System zarządzania ruchem Schindler PORT Transit Management oferuje znacznie rozszerzone funkcje systemu w porównaniu z systemem Schindler PORT w wersji podstawowej. Od wejścia do budynku poprzez dalsze przejazdy aż do wyjścia z budynku użytkownicy są obsługiwani przez zintegrowane rozwiązanie, które umożliwia bezpieczne i wygodne podróżowanie. Obejmuje ono szereg terminali z wyspecjalizowanymi funkcjami obsługi gości, parkingów, drzwi, biur i lokali mieszkalnych.