Tak zaawansowany technicznie system wymaga wyjątkowego zestawu akcesoriów, by ułatwić obsługę dużej liczby zintegrowanych funkcji. Akcesoria obejmują terminale do obsługi wymagań mieszkańców (Personal Occupant Requirements Terminal), z których wywodzi się nazwa technologii Schindler PORT. Nasz zupełnie nowy zestaw terminali Schindler PORT charakteryzuje się szeregiem specyfikacji spełnianych przez standaryzowany sprzęt wewnętrzny. Terminale Schindler PORT spełniają wszelkie aspiracje architektoniczne.
Schindler PORT zapewnia lepszą funkcjonalność niż jakikolwiek system w historii, a jej różnorodne elementy są stale rozwijane. Oprócz najbardziej efektywnego wykorzystania wind działających w grupie, kolejną zaletą jest to, że pasażerowie są płynnie przewożeni na przystanki docelowe przy minimalizacji liczby przystanków pośrednich. Dodatkowo zabezpieczenia zintegrowane z konstrukcją pozwalają pasażerom przemieszczać się bez zmartwień.
Schindler PORT opracowany został na bazie 30-letniego doświadczenia firmy Schindler w tworzeniu systemu sterowania z określeniem przystanku docelowego, który znacząco większa wydajność obsługi ruchu grupy wind.
W latach 90. zeszłego stulecia wysokość budynków zaczynała być ograniczana przez liczbę wind wymaganych do zapewnienia odpowiedniego poziomu obsługi. W branży powszechnie uważano, że system, w którym pasażerowie mogliby rejestrować przystanki docelowe przed wejściem do kabiny, zapewniłby lepszy poziom obsługi w określonej grupie wind, co stanowiłoby rozwiązanie powyższego problemu. Jednak nikt nie był w stanie opracować praktycznego systemu opartego na takiej koncepcji. W 1992 roku firma Schindler wprowadziła na rynek Miconic 10 – pierwszy skutecznie działający w praktyce system sterowania z określeniem przystanku docelowego, który zapoczątkował prawdziwą rewolucję na rynku. Na początku XXI wieku stało się jasne, że system sterowania z określeniem przystanku docelowego to rozwiązanie przyszłościowe, przez co zaczęły wprowadzać go na rynek również inne przedsiębiorstwa, lecz wtedy firma Schindler miała już drugą generację tego systemu, a system Schindler PORT należy już do trzeciej generacji!
Kiedy pasażer zgłasza w systemie Schindler PORT przystanek docelowy za pomocą terminala, karty RFID lub smartfona, system analizuje każdą możliwą kombinację sposobów zapewnienia przejazdu, biorąc pod uwagę wszystkie inne wezwania i dyspozycje oraz aktualne rozmieszczenie kabin każdej windy. Za pomocą specjalnego algorytmu opracowanego w wyniku wieloletnich badań ustalany jest optymalny przydział, o którym pasażer jest informowany za pośrednictwem terminala lub telefonu. Może wtedy stanąć przed drzwiami przypisanej windy, aby szybko wejść do kabiny i przejechać na wybrane piętro z minimalną liczbą zatrzymań na przystankach pośrednich.
Uważamy, że obsługa wezwań zapewniana przez Schindler PORT to najbardziej zaawansowane technologicznie rozwiązanie w naszej branży. Nie zamierzamy jednak spocząć na laurach. Każdego roku z tysięcy działających na całym świecie wind otrzymujemy coraz więcej danych, a nasze zespoły badawcze wykorzystują je, by stopniowo poprawiać wydajność. Nie zamierzamy szybko zrezygnować z naszej wiodącej pozycji w branży!
Wydajność windy to koncepcja składająca się z dwóch powiązanych ze sobą elementów. Jest to obsługa pasażerów i energooszczędność.
Szybkość obsługi pasażerów ma oczywiście kluczowe znaczenie dla ogólnego funkcjonowania budynku. Przykładowo w biurowcu, zwłaszcza w czasie porannego szczytu, niewystarczająca liczba wind nie jest w stanie sprawnie przewieźć użytkowników na wybrane przystanki, co skutkuje kolejkami, frustracją pasażerów i obniżeniem prestiżu obiektu. System Schindler PORT zapewnia, że pasażerowie podróżujący na ten sam przystanek będą w razie potrzeby kierowani do tej samej kabiny. Oznacza to minimalizację liczby przystanków, na których zatrzymuje się kabina, co z kolei skutkuje krótszym czasem podróży. Z kolei częstszy powrót kabin do holu skutkuje większą przepustowością obsługi pasażerów, co zwiększa wydajność obsługi ruchu.
Jeśli zaś chodzi o energooszczędność, należy zaznaczyć, że każda winda Schindler wykorzystuje najnowsze technologie w zakresie napędów i materiałów wykonania, aby zapewnić najwyższy poziom wydajności. Jednakże Schindler PORT pozwala nam pójść krok do przodu. System Schindler PORT może działać w sposób zapewniający energooszczędność całej grupy dźwigów przy wykorzystaniu funkcji kontroli energii ECO (Energy Control Option). W trybie ECO system zapewnia optymalny czas oczekiwania dla wszystkich pasażerów, jednocześnie obsługując ich energooszczędnie. Rozwiązuje to problem typowy dla wind działających w grupie, polegający na tym, że zużywają one najwięcej energii w okresach niskiego natężenia ruchu. W przypadku tylko kilku dyspozycji i wezwań, co ma miejsce przez większość dnia, każdy pasażer może być bardzo szybko odebrany przez dźwig i przewieziony na wybrany przystanek, praktycznie bez obecności innych pasażerów w kabinie. W takim przypadku windy zwykle przewożą niewielką liczbę pasażerów na duże odległości. Ponadto, ponieważ windy są zwykle wyważone przy 50% obciążeniu, kabiny w systemie poruszają się wtedy w stanie niewyważonym, co nie jest energooszczędne. Tryb ECO rozwiązuje tego typu problemy. Aby oszczędzać energię, w trybie ECO można wykorzystać mniejszą liczbę wind przy większej liczbie osób w kabinie, co skutkuje krótszymi przejazdami i lepszym zrównoważeniem obciążenia. W efekcie tryb ECO minimalizuje zużycie energii przez windy, dbając jednocześnie o to, by czas oczekiwania pasażerów nie przekraczał określonego poziomu, co skutkuje jednoczesnym zadowoleniem klienta i najwyższym poziomem energooszczędności.
System Schindler PORT wyposażony jest w wiele zabezpieczeń działających na różnych poziomach. W przypadku istniejących budynków lub nawet globalnych systemów firmowych dostępny jest prosty układ połączeń, który zapewnia bezproblemową integrację. Jednak wielu klientów, którzy dowiedzieli się o licznych poziomach zabezpieczeń wbudowanych w system Schindler PORT, zdecydowało się wprowadzić go do własnej strategii bezpieczeństwa budynku.
Centralną część koncepcji bezpieczeństwa systemu Schindler PORT stanowi informowanie klienta o potrzebie identyfikacji w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu obsługi. Jeśli więc przykładowo klient użyje karty RFID przy barierce, nie tylko uzyskuje on dostęp do systemu, lecz także otrzymuje informację, do której windy ma się udać, aby w czasie porannego szczytu szybko dostać się na wybrany przystanek docelowy. Windy z systemem Schindler PORT wyposażone są w terminale z wbudowanym czytnikiem kart, co oznacza, że niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, użytkownik może komunikować się z systemem zabezpieczeń. Często montowane są one przy barierkach, gdzie opływowa konstrukcja elementów systemu Schindler PORT znacznie ułatwia ich integrację. Schindler może także na zamówienie dostarczyć zastrzeżone rozwiązanie Speed Gate.
Podobnie jak karty RFID rozwiązanie myPORT również zapewnia wysoki poziom funkcjonalności, co umożliwia jego wykorzystanie w połączeniu z tymi kartami lub jako ich zamiennik. Mimo, że w tej sekcji omawiamy głównie system Schindler PORT w powiązaniu z windami, należy również wspomnieć o tym, że można go odpowiednio rozbudować do obsługi wszystkich elementów systemu kontroli dostępu w budynku.
Konstrukcja systemu Schindler PORT ma również doskonały wpływ na doświadczenia korzystających z niego pasażerów. Chcemy, aby każdy kontakt użytkownika z systemem Schindler PORT dawał mu pełne poczucie bezpieczeństwa, komfortu i wygody. Naszym celem jest zapewnienie dobrego samopoczucia użytkownika i spersonalizowanej obsługi od momentu wejścia do budynku, uzyskania dostępu bez konieczności dotykania jakiejkolwiek powierzchni, a następnie przejścia do dźwigu i szybkiego przejazdu na wybrany przystanek.
Szybko dowiemy się, gdzie zazwyczaj przemieszcza się pasażer w określonych godzinach i postaramy się przewidzieć jego potrzeby. Zawsze będziemy starać się przydzielić mu dźwig, który nie jest zbyt zapełniony i dociera do celu bez wielu przystanków pośrednich, a przede wszystkim zawsze zapewnimy go o tym, że system Schindler PORT przykłada dużą wagę do jakości każdego przejazdu.